Site Loader
social media

Probabil ai sesizat în ultima vreme că tot mai multă lume, chiar dintre prietenii și familia ta, par să vândă ceva, să promoveze ceva, să recomande ceva. Să știi că nu sunt excepții ci e o regulă, un trend la nivel global. Pe tot globul, peste 100 de milioane de oameni au adăugat vânzări directe la CV-urile lor (sursa 1) – dornici să-și asume o bucată din industria de Vânzări Directe / Network Marketing de peste 190 miliarde de dolari (sursa 2) care include totul, de la veselă la produse cosmetice, de la travel la monedă virtuală.

În această postare voi folosi denumirea de Network Marketing, dar mă refer la tot ceea ce înseamnă industria de vânzari directe, Multi Level Marketing, Network Marketing 🙂 . Îmi place mult mai mult denumirea de Network Marketing pentru că prioritiează oarecum lucrurile… pune componenta umană, pune NETWORKING-ul, pe primul plan.

Avantajele acestui model de bussines ca o afacere secundară (part time, pe lângă job) sau ca o carieră sunt evidente – lucrați când doriți, unde doriți, cu cine doriți. Fără target, fără șef, fără bariere. Dar adevărul este că destul de mulți antreprenori (sau să folosesc termenul de NINJAprenori? 😉 ) din Network Marketing nu prea văd o mare parte din acei peste 190 de miliarde de dolari.
Acest lucru poate suna dur, dar dacă ne gândim că aproape 90% dintre reprezentanți lucrează doar part time (nici măcar cu jumătate de normă, ci chiar mai puțin), iar marea majoritate dintre aceștia nu au nici obiective prea mari, mulțumindu-se cu rotunjirea veniturilor sau o călătorie/concediu pe an.
Pe de altă parte, reprezentanții cu normă întreagă (care pot începe part-time) sunt cei care își stabilesc obiective clare, de amploare, și care îți asumă activitatea și implicarea necesară, pot face venituri de șase cifre pe an.

Nu te lăsa păcălit de hype-ul generat de unii, care nu doresc altceva decât să îți facă o vânzare … și gata. A intra în Network Marketing înseamnă muncă și efort. Nu e ușor, dar îți pot promite că e relativ simplu. Și tu poți deveni NINJAprenorul propriei tale vieți și poți construi ceea ce nimeni nu îți va putea lua vreodată: DEZVOLTAREA TA și a RELAȚIILOR de încredere cu oamenii DEOSEBIȚI din jurul tău.
Iar pentru a avea succes ai la dispoziție toate instrumentele de marketing disponibile.
Unul dintre aceste instrumente, în mod evident unul dintre cele mai puternice din vânzări, este social media. Cu toate acestea, folosirea rețelelor de socializare pentru a-ți crea o afacere de Network Marketing nu se referă DELOC la distribuirea unui produs pentru prieteni și familie. Nu-ți dorești să devii acel om care toată ziua postează despre produsele lui, despre avantajele acestora și despre cât de … proști … sunt cei care nu înțeleg asta.

Iată câteva sfaturi de bază pe care trebuie să le utilizezi cât mai repede pentru a-ți porni afacerea de Network Marketing, folosind Social Media.

Foloseste pagini / grupuri pentru vânzare

Dacă ai reuşit să faci câteva vânzări pe pagina personală de Facebook, eşti deja avansat 🙂 . Dar nu-ți forța norocul încercând să impui oamenilor să cumpere. Nu deveni vânzătorul ACELA de pe Facebook. Mai și riști să îți enervezi prietenii și familia.
În loc de asta, folosește pagini de business sau, și mai bine, grupuri pentru a vinde în acest mod. Grupurile închise sunt SENZAȚIONALE în acest sens. Dacă vrei informații și exemple, te invit într-unul dintre grupurile pe care le folosesc eu. “Vânzarea” într-un grup nu mai lasă acea impresie de vânzător de prost gust. De ce? Pentru că a fost o decizie asumată de a intra în grup, pentru că în acel grup ȘTIU că mi se vor vinde informații de care SUNT INTERESAT(Ă). Și astfel devii din simplu vânzător un networker de calitate. ȘI ASTA E IMAGINEA PE CARE DOREȘTI SĂ O CONSTRUIEȘTI.

Răspunde la întrebarea „De ce eu?” – și devino BRAND

Apoi, fă o listă cu ceea ce te face să fii calificat în mod unic pentru a promova produsul și oportunitatea – aceasta va deveni baza mărcii tale personale – BRAND-ului tău. Ce oferi celorlalți reprezentanți? Ce oferi în plus pe lângă companie, produse, oportunitate? De ce aș dori să lucrez cu tine și nu cu altcineva?
Îți pot sugera un exercițiu. Dimineța, când te uiți în oglindă, întrebă-te dacă ai lucra cu tine. Gândește-te la următorul scenariu:

Dacă abia acum ai începe… ai ALEGE să lucrezi cu tine?

Dacă NU… mai ai de lucru la tine.

Dacă DA… atunci DE CE?

Practic trebuie să concurezi cu tine pentru a ajunge la o variantă a ta din ce în ce mai bună. Nu încerca să copiezi pe cineva (cel puțin nu total). Te poți inspira (chiar te rog să faci asta), dar tot timpul să adaugi nota ta personală. Fii tu însuți/însăți. Toate celelalte roluri sunt deja luate. Și ține cont de toate acestea de fiecare dată când postezi!

Dă mai mult decât ceri

Vânzarea de succes înseamnă MULT MAI MULT decât să le cerem oamenilor să cumpere produse. Marketingul social îți oferă posibilitatea de a OFERI potențialilor clienți ceva înainte de a le cere vreodată să cumpere. Blogging-ul este o modalitate excelentă de a face marketingul tău despre clienți, deoarece postările care învață, informează, rezolvă probleme sau pur și simplu distrează, vor crea o recunoaștere a mărcii și oferă oamenilor un motiv pentru a continua să revină pe pagina ta.

Acest site e un real exemplu în acest sens 🙂

Nu înceta niciodată să creezi conținut

Fie că este vorba de postări pe blog sau de conținut Facebook, clienților potențiali aflați deja în rețea trebuie să li se reamintească faptul că ești acolo pentru a ajuta la rezolvarea problemelor lor cu vase de bucătărie premium, rochii ușor de purtat, produse naturale pentru sănătate sau orice ai decis să vinzi. Și mai bine, conținutul pe care îl creezi va atrage clienți noi prin căutare. Urmați regula 80/20 când vine vorba de conținut – 80% din blogurile și postările sociale ar trebui să fie informative sau distractive, iar 20% (sau mai puțin) ar trebui să fie despre vânzare.

Continuă conversația

Rețelele de social media folosesc algoritmi pentru a determina conexiunile dintre utilizatori, pentru a ști ce informații contează pentru un utilizator. Iar o conexiune stabilă, un “engagement” ridicat între tine și prospecții tăi va asigura o expunere ridicată a postărilor tale către mai multe persoane. Poți genera implicare pe profilrile tale, punând întrebări, solicitând sfaturi, distribuind postări de impact (dar cu o notă personală, un comentariu, o lecție… orice idee PROPRIE), găzduind evenimente online și oferind recunoașterea celor mai activi prospecți / fani. Hashtag-urile personalizate sunt o modalitate excelentă de a ține la curent fanii tăi cu informații importante despre tine.

Nu fii nerăbdător

A face câteva vânzări rapide și ușoare te pot convinge că banii vor continua să intre, dar construirea unei afaceri de Network Marketing este … ca și cum ai construi orice altă afacere. Alocă-ți timp pentru a cultiva relații și folosește o strategie de vânzare subtilă. Permite-le clienților să te găsească ei pe tine, în loc să îi bombardezi constant cu mesaje de vânzare. În timp, vei începe să vezi rezultate uimitoare.

Cam toate companiile de Network Marketing recunosc avantajele social media și chiar creează propriile lor portaluri de marketing social pentru parteneri / cumpărători. Cu toate acestea, dacă încă de la companie nu ai uneltele necesare, poți face multe pe cont propriu pentru a stimula vânzările și a-ți dezvolta afacerea pe Social Media. Partea cea mai bună este că marketingul în această zonă este practic gratuit (poți merge și în zonele cu bani… dar e mai bine să mergi acolo DUPĂ ce ai experiență).

Noi, în echipa NINJAprenorilor, folosim tehnici testate și validate care îți permit să lucrezi în mediul OnLine. De asemenea avem o echipă fantastică ce te va susține din momentul în care decizi să faci primii pași în această lume minunată … Social Media.
Ca în orice alt domeniu însă, succesul pe care îl vei obține va depinde de câtă energie pui la bătaie.

Mult succes în contruirea unie cariere de vis… în a-ți construi viața așa cum ți-o dorești! Pentru că și tu poți să devii NINJAprenorul vieții tale!

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Distribuie

Sergiu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *